En alldeles fantastisk måndag!

Jag börjar med att säga OJ vilken häst jag har. Idag var han dyr kan jag lova!!⭐️💕😍❤️⭐️ Själva i ridhuset och han gick som en klocka. Nu äntligen känner jag igen MIN Jacson så som han var innan jag lämna bort honom. Känslig, lyhörd, framåt och bara va bäst helt enkelt.

Har ju varit en period nu som han är okoncentrerad och ganska loj. Går lite som en banan och inte lyssnar ordentligt. Men då har det alltid varit andra hästar i ridhuset också. Idag var vi själva och vilken skillnad på honom. Men det är ju bara träna på när andra hästar är där så han vänjer sig.

Idag kunde han gå både rakt och på böjt spår. Innan har han vinglat som bara den och knappt haft styrsel på sig själv. Så kul att jag äntligen fick den riktiga "Jacson" känslan igen.

Nu är det bara kämpa på så kommer han nog hitta hit även när andra hästar är i ridhuset. Han behöver bara lite mer tid. Älskade stora häst! Det får vara lite vingligt och okoncentrerat ett tag till helt enkelt. Vi har inte bråttom någonstans och hur som helst så tycker jag ändå han är finast, bananaktig eller inte, snubblig eller inte... Min stora charmiga bumling! ❤️

Annars idag har vi haft en familjedag på söder. Jag hade bokat in en skönhetsbehandling för att färga ögonbryn och fransar, så vi åkte in hela familjen. Christer togmed barnen på Mc Donalds under tiden jag skulle få behandling. Och impulsiv som jag är så slutade det med att jag istället för att färga ögonbryn och fransar, så tatuerade jag 3D ögonbryn istället. Och jag känner mig så nöjd! Blev verkligen så bra! Så nu ska detta läka och sen är det återbesök om 6 veckor för lite ifyllning samt formcheck för bästa resultat. Kan verkligen rekommendera salong Sweet Ambrosia center. Dom gör både bryn, fransar och naglar. Så det finns nåt för alla.

Elina tycker det är kul att åka tåg så detta var perfekt för henne. Åka tåg, äta hamburgare, leka och sen åka tåg igen. Helt slut var hon så hon somnade på en gång hemma hos mamma/mormor när vi skulle hämta hem Harry. Och Evan somnade på tåget på väg in till stan.☺️

En perfekt dag! Nu ska jag bara värma mig i duschen en stund innan sovdags. Var ju iskallt i stallet så jag känner mig helt genomfrusen. God natt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0