Hej mitt vinterland!

Efter att nästan hela december rullat förbi med snön i sin frånvaro så kommer det nu ett lass till! Härligt faktiskt! Så vackert när det är snö ute, sen att vägarna blir kaos det är en annan femma. 


Har spenderat denna kväll i stallet med en hårfön, och Jessicas klippmaskin som jag fått låna. Min egen lade ju av igår mitt under min klippning av Jacson. Suck! Jag som precis varit iväg med den. Ska ge den en chans till på lagning, annars köper jag en ny. 
Idag ku de jag dock inte klippa klart Jacson då han var dyngsur. Fick stå och föna honom i 1 timme innan jag kunde klippa klart hals, bog och bringa. 


Han hade massor av sår lite här och där också som han fått under dagen idag. Grabbarna i hagen är lite dumma mot honom, och leker hårt. Får se om det fortsätter eller om det lugnat sig, hur som så ska såren skötas nu i alla fall. 


Innan idag har vi varit hos min mamma där jag fick chansen att sova i drygt två timmar. Välbehövligt efter gårdagens natt av obefintlig sömn. Sen var vi iväg på Hööks för att fråga om min dumma klippmaskin som lever sitt eget liv, men dom tyckte jag skulle googla fram någon som kan laga den. 

Köpte en whiteboardtavla på Claes Olsson också som ska sitta på Jacsons box. Samt lite saker som ska vara här hemma. 

Gårdagen bjöd också på stallvistelse. Men då med barnen och Anna. Jag Och Elina lånade Pysen så hon kunde rida lite och Anna fixade ed Jacson. 

Så himla sött!


Men nu måste jag försöka sova. Är iskallt här hemma. Mockfjärds har varit här hela dagen och bytt våra fönster på övervåningen så det har blåst rätt in hela dagen. Så här ligger vi nu med dubbla täcken. 


En jobbig sak är bara att dom hittat mögel mot fasad, och under gamla fönsterkarmarna så lär ju behöva göra om vissa saker sen när vi pratat med försäkringsbolag och fått hit någon som kan titta på det och se hur detta ska åtgärdas. Alltid är det nåt.. Hej då massa tusenlappar!! Suck! Jaja men fönsterna är ju fina i alla fall.

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0