6 dagar senare

6 hela dagar sen och jag har lite dåligt samvete. Min ork finns inte riktigt just nu. Är nere i en grop mentalt och kämpar för att ta mig upp igen. Försöker överleva dagarna med trots och gnäll, och bara få tiden att gå i lagom takt. Har passat Jayas hund en del också. Eller jag har rättare sagt gått lunchpromenad med honom då dagmatten varit sjuk. Vardagen har varit som vanligt. Lite snorigt för barnens del och därav lite extra mammiga båda två. Elina har i alla fall premiärcyklat till förskolan idag.
 
 
Denna veckan kör vi på Linas matkasse igen. Idag blev det kycklingklubbor med couscous och rivna morötter och gurka i grädfilsås.
 

Igår var jag och hämtade hem lite nya malar till akvariet också. Eller 1 pytte liten fick bo hos kampfisken. Den får vara där tills den blir för stor för det lilla akvariet. Med i påsen med malar råkade även en pytte pytte liten räkbebis följa med av misstag, men den har nog blivit uppäten nu som alla andra räkor jag köpt. Tog lite vattentester igår också men allt verkar vara bra så det var ju skönt.
 
 
Jag har även gjort rent till lilla Plutten idag och han har fått springa länge i sin nya hage. Alltså han är så söt!! Älskade lilla dvärghamster! Nu kan han både bada i sand, gräva i spånet, gräva gångar under hö och halm, gömma sig i huset och bygga och gräva i bomaterial och toapapper.
 
 
Kom på att jag skulle lägga i två stenar som Elina plockat förut också. Så han kan fila sina klor. Hon har målat lite på undersidan av dom.
 

I stallet håller Anna ställningen med Jacson och han mår finfint. Jag är verkligen helt avtrubbad just nu och behöver verkligen all hjälp jag kan få med honom nu av henne. Guld värt! Förhoppningsvis kommer hon kunna ta hem honom till sin tomt inom en snar framtid också så det kommer bli jätte bra. Är bara lite fler detaljer som måste lösas innan.
 
 
Måste bara visa två bilder på Evan från igår när han somnade vid matbordet när vi åt sen frukost. Hahaha! Ja så kan det gå om man inte sover på nätterna.
 
 
Nu ska jag åka och möta Anna en snabbis. Hon ska få några syrsor av mig som jag också fick med igår när jag hämtade malarna. Hennes son har ju en sån där läskig, stor, hårig spindel som äter sånt äckligt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0