Långt inlägg nu

Vi börjar med torsdag, torsdagen då min fina prinsessa fyllde hela 5 år!!! Tänk vad tiden springer. 5 år, en hel hand, jag har varit mamma i hela 5 år!!
Vi firade med en present på morgonen och sen resten efter förskolan. Äntligen var stora barnen friska igen lagom till hennes dag. Under tiden som de var på förskolan fixade jag här hemma med tårta och presenterna som var kvar. Damen hade även beställt pannkaksmiddag så jag handlade det som saknades till det. En dag som kändes väldigt stor för Elina och hon var nog stoltast av alla den dagen., förutom jag då. 

Fina presenter så som lego friends, play doh lera, Leksaksfigurer i form av flygande enhörningar med regnbådsfärgade vingar och guldfärgade horn, hundvalpar, en svart-vit häst, kaniner och kaninbur (fick hon av morfar) sen lite pysselsaker, klistermärken,  en egen symaskin för barn och sen gav vi nog nåt mer som jag inte kommer ihåg just nu. Hon fick rätt mycket.😂 

(null)

(null)

(null)

Fredagen var ganska kaotisk här hemma. Alla barnen hemma och nu med energi och rätt understimulerade efter lång tid med förkylning. Så de var mycket bråk och tjafs denna dagen. Fick inte så mycket gjort inför släktkalaset vi skulle ha på lördagen. Kvällen vart också lite konstig så Elton fått lite trögt att andas av sin förkylning så han och jag fick åka in till akuten, där han fick inhalera luftrörsvidgande och spolas med koksaltlösning.  Läskigt när det tar på andningen. Men vi fick låna med en apparat hem så vi kunde fortsätta inhalera honom fler gånger nu under helgen. 

Lördagen sen startade jag med att tokstäda nedervåningen. Dammsuga, moppa golv, byta filtar i soffan, koka kaffe, mm. Christer och stora barnen åkte till affären och köpte varmkorv som vi skulle bjuda på samt färdiga bullar som bara behövde värmas. Hade ju inte hunnit baka nåt så det fick bli färdigt fika och färdigköpta tårtor.  Lovar er att det var gott ändå. Och jag är ju sämst på att ta bilder när det kommer till att man får främmande så jag  vara faktiskt snott några av bilderna som Marie tog samt fotat någon själv. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Evan ville så gärna kram minsta kusinen Kieran.❤️ Så söt! 
Ett lyckat kalas och Elton mådde faktiskt redan lite bättre också efter att ha fått inhalera lite så det kändes skönt. Man blir ju så orolig. Men han klarade kalaset fint och sov genom i princip hela.  Elina fick superfina presenter som vi tackar så mycket för!!  Har tyvärr inte fotat dom men det var mer pyssel, pengar, kläder, en väska, ett par skor, 

Och nu har vi då kommit till idag, söndag. Och idag har jag Elina och lille Elton åkt iväg på syfestivalen som hölls i Älvsjö. Och eftersom min nya symaskin jag fick i present typ har gett upp redan, eller den hoppar över stygn och har börjat krångla. Så jag reklamerade den innan vi åkte och köpte en ny förhoppningsvis lite bättre maskin på mässan.  Sen blev det ju även lite nytt tyg och kantband., skärmatta, rullkniv och mönster på en klänning, tvillingnål och tryckknappar.
Lite mer än jag tänkt men jag får snåla på nåt annat kommande månad. 😝 

(null)

Så nu sitter jag här i soffan med bebis sovande på bröstet och känner mig trött och nöjd. Hoppas jag kan provsy med maskinen i morgon när barnen är på förskolan. 

Men nu måste jag natta de andra barnen så dags att resa sig. Kanske passar på att sova nu jag med. Är faktiskt jätte trött. Flera nätter med obefintlig sömn gör en ju knäpp. 

God natt! 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0