Elton är här😍

Alltså wow! Återigen har jag fått vara med om det häftigaste som finns, att föda ett barn! Helt otroligt hur kroppen fungerar och det är verkligen lika häftigt varje gång även om smärtan är brutal. 

Onsdagen började som vanligt med lämning på förskolan. Dagen gick och jag åkte till mödravården för vanlig kontroll. Allt såg bra ut och nu var bebis fixerad.  10 dagar kvar till bf och det kändes skönt att allt var bra. 
Hämtade barnen på förskolan, städade  två akvarier här hemma och slog mig sen ner i soffan framför barnprogram med barnen. Så började det komma lite värkar som jag misstänkte var lite förvärkar. Men ack så fel jag hade. Det fortsatte hela kvällen med 3-10 min intervaller. Kl 23.15 ringde jag till Farmor Lone och sa att det vore bra om hon kunde komma och passa barnen då jag trodde att det kanske kunde vara dags snart. Kl 2 var hon här efter att fått köra supersakta hela vägen pga snöovädret. Vi åkte in och jag hade öppnat mig hela 1 cm.😂 fock promenera  i korridoren i 1 timme, sen kontroll igen. Öppen ca 2 cm. Promenera 1 timme till sen blev jag inlagd på förlossningen. Och så höll verkarna på tills kl var strax innan 9 tror jag. Öppen 4 cm men värkarna gjorde ondare så jag fick lustgas och tensplattor på ländryggen men dom tyckte det var för tidigt med epidralen.  
Stod lutad över en sackosäck då ryggen fick avlastning då. Kl 9.45 ringde jag på klockan så att barnmorskan kom in. Hon frågade om jag trodde det var dags för epidralen men då sa jag bara att den kommer NUU!! Och så kom en krystvärk, lite lätt stressad barnmorska som plinga in resten av sköterskorna. Vi hann ju inte med varken kontroll eller epidral. Vände mig på sidan och sen var HAN ute efter ca 3-4 krystvärkar. Från att varit läppen 4 cm till att det bara sa pang bom! 😃 Så nu är han här!!! Vår fina lilla Elton! 48cm lång och vikt på 3145g. En liten plutt, 9 dagar tidig och så välkommen! Så nu har vi bebismys hemma! 

Bilderna kommer i lite omvänd ordning.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Verkligen världens häftigaste att föda barn! Stolt 3 barns morsa!💪🏻


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0