Kalas, bråk och pizza hos mormor

Igår tog vi en lugn dag hemma då vi flängt runt två dagar i rad innan det. Men det är lättare sagt än gjort att bara vara hemma med Elina och Evan som just nu är som katt och råtta mot varandra. Bråkar, retas, knuffas, skriker på varandra och dessutom så visar Evan en helt ny nivå på aggression sen Elton föddes när han vill ha uppmärksamhet. Han kastar sina leksaker, slår i golvet, skriker rakt ut, slåss, sparkas mm... så dagen igår som skulle vara lugn och avkopplande slutade med en kväll i kaos. 

Men vi hann i alla fall måla lite under dagen med nya färgerna som vi köpt på Ikea när vi var där. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Måste ju visa barnens nyklippta hår också ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag har det också varit rätt tjafsigt med barnen. Ska faktiskt bli skönt att dom kan gå några timmar på förskolan i morgon så dom får lite utlopp för lite energi. Man räcker inte riktigt till känner jag och till sist tappar man ju tålamodet och blir arg. 

Vi kom precis hem efter att ha ätit pizzarester hos mormor. Och innan det var vi på Andys lekland där Elina var bjuden på kalas. Så ikväll nu när barnen somnat ska jag nog också gå och lägga mig på en gång. Sjukt trött idag samt att jag har lite nackspärr från natten som var. Måste legat konstigt. Tur att Heat lotion finns så man kan smörja och lindra lite. 

(null)

Säger god natt nu! Dags att natta barnen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0