God kväll

Två veckor sen sist och här hemma har det varit full rulle som vanligt. Jag har bland annat börjat gå på sjukgymnastik för min rygg. Eller jag har träffat en sjukgymnast som visat mig massa övningar samt stretch och sen har han även knådat och försökt ta loss lite (mycket) spänningar och låsningar som jag har. Så nu ska jag göra dessa övningar hemma och även träffa honom titt som tätt. 

Jag har även haft en ridlägervecka med Julia på bästa Jacson. Vi lånade honom i 5 dagar och hon fick rida lektion för mig och sen avsluta veckan med dressyrprogram.  En riktig kämpe men med lite dåligt självförtroende. Läxan som hon fick med sig var att säga "jag vill, jag kan, jag ska" framför spegeln till sig själv.  Jacson var lite småtrög men skötte sig ändå bra. Han är ju så himla snäll!❤️

(null)

Ester är nu högdräktig och bör föda vilken dag/natt som helst. Om hon inte bara varit väldigt fet och skendräktig. Men jag hoppas på bebisar!😍 Så nu håller jag bara tummarna att där ligger några små "miniflodhästar" i boet snart. Dessa kommer alla att vara till salu längre fram. Stolta föräldrarna är:

AK:s Snödroppe (Drop) 
Dvärgvädur rex/normalpälsad lejonhuvad. 
och 
 AK:s Ester
Dvärgvädur normalpälsad rexbärare.
(null)

Så spännande!! Hoppas på nån liten rexbebis. Och på tal om bebisar så var jag och Eva och Elton iväg idag till Linköping och hämtade hem min nya, fina förhoppningsvis framtida avelshane. Grafinjas Prince Charming (Prinsen) en dvärgvädur satin rex. Så himla vacker och sammetslen!😍 
(null)

(null)

Oj vad mycket kaninprat det blev här. Men jag är så kär i mina små vänner så det blir nog en del kaninsnack framöver. 

I morgon ska Elton få göra sitt första pass. Sen blir han fitt for fight för att flyga med till Spanien i augusti.😃 Världens snällaste lille bebis!❤️
(null)

God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0